نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی
اخبار 2 سال پیش

نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی

شرکت هنرنگاران فرش سیلک با نام تجاری فرشان از سال 1395 فعالیت خود را به صورت تخصصی در زمینه طراحی و بافت تابلو فرش و فرش‌های تصویری آغازکرده است. این شرکت در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کفپوش، موکت و فرش ماشینی 1398 حضور خواهد داشت.

علیرضا جهانی از موسسین فرشان و مدیر فروش شرکت هنرنگاران فرش سیلک نمایشگاه را فرصت بسیار خوبی برای تعامل هر چه بیشتر افراد فعال در یک اکوسیستم دانست. تاثیر بزرگی که نمایشگاه بر این صنعت داشته ایجاد یک نوع رقابت سالم است که منجر به نوآوری‌های بسیاری در محصول، برند و نحوه ارائه خدمات توسط تولیدکنندگان شده است. امسال سال اول حضور فرشان در نمایشگاه فرش ماشینی است. ما با اهداف گوناگونی مانند معرفی محصولات و خدمات نوآورانه‌مان و تثبیت جایگاه برندمان در نمایشگاه حاضر شده‌ایم. امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی‌هایی که داشته‌ایم بتوانیم نمایش خوبی در برابر بازدیدکنندگان داشته باشیم.

وی در ادامه به چالش‌های این صنعت اشاره کرد و اظهار داشت: «تشدید رقابت در بازار داخل و کاهش ارزش ریال در برابر دلار فرصت مناسبی را برای تولیدکنندگان ایرانی فراهم کرده است. ولی چالش‌های بزرگی بر سر راه است. یکی از چالش‌های بزرگ جایگاه ضعیف برندهای فرش ایرانی در بازارهای بین‌المللی است. از عوامل این امر می‌توان به مواردی همچون ضعف در ارائه خدمات، بازاریابی و برندینگ ضعیف، عدم تولید محصول مبتنی بر نیاز مشتری، نواسانات قیمت ارز و تحریم‌ها اشاره نمود. در بازار داخلی نیز برخی شرکت‌های خارجی وارد شده‌اند که گرفتن سهم بازار بیشتر توسط این شرکت‌ها می‌تواند زنگ خطری برای تولیدکنندگان ملی باشد.»

امیدوار هستیم نمایشگاه امسال بتواند نقش خود را در پیشرفت صنعت فرش ماشینی ایران به خوبی ایفا کند.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کفپوش، موکت و فرش ماشینی 22 الی 25 شهریور ماه سال 1398 با حضور فعالان صنعت فرش در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. علاقمندان می‌توانند از ساعت 10 الی 18 از این نمایشگاه بازدید کنند.