خرید بهترین قاب برای تابلو فرش | راهنمای نصب تابلو فرش
مطالب آموزشی 1 سال پیش

انتخاب بهترین قاب برای تابلو فرش

تابلو فرش از جمله لوازم تزیینی گرانبها در منزل مسکونی است. قرار دادن یک تابلو فرش زیبا روی دیوار می‌تواند به محیط آرامش خاصی دهد. این زیبایی با انتخاب قاب تابلو فرش دو چندان خواهد شد. انتخاب اشتباه قاب تابلو می‌تواند از زیبایی تابلو بکاهد و ارزش مالی آن را نیز کاهش دهد. بنابراین باید در انتخاب رنگ، مدل و سایز قاب توجه کرد. لازم است قابی را خریداری کنیم تا با دیگر لوازم خانه هارمونی داشته باشد. در این صورت است که تابلو فرش، خود را بهتر نشان می‌دهد و روی دیوار به چشم  می‌آید. تابلو فرش موجود در بازار دست بافت و ماشینی هستند. به طور حتم قیمت تابلو فرش دستبافت از ماشینی بیشتر است اگر در انتخاب قاب تابلو فرش دقت شود می‌تواند ارزش آن را بالاتر ببرد. نحوه نصب تابلو فرش در قاب برای تابلو فرش ماشینی احتیاج به دقت و سلیقه بیشتری است.

 

 چه قاب‌هایی طرفداران بیشتری دارد؟ 

امروزه با استفاده از دانش روز و روی کار آمدن طراحان و متخصصان دکوراسیون منزل خلاقیت در تولید قاب تابلو فرش بسیار زیاد شده است و هر روزه مدل‌های جدید وارد بازار می‌شود. در این میان انتخاب قاب تابلو فرش دستبافت و ماشینی کار دشواری است. هنگام خرید قاب تابلو فرش باید به چندین فاکتور توجه کرد. جنس قاب تابلو تنوع زیادی دارد که می‌توان به جنس چوبی، تتیس، رومی، پی وی سی، قاب اطلس، شاپرک، گلبرگ و پرند اشاره کرد. اگر این سوال برای شما ایجاد شد که چه قاب‌هایی طرفداران بیشتری دارد؟ می توانید به این چند مورد مراجعه کنید. برخی از این قاب‌ها مخصوص محیط مدرن و برخی برای محیط کلاسیک طراحی شده است. شما با توجه به محیطی که برای منزل خود طراحی کرده‌اید آن را خریداری کنید.

نوع دکوراسیون منزل در ایران به دو دسته مدرن و کلاسیک تقسیم بندی شده است. شما نمی‌توانید محیط کلاسیک برای محیط منزل را طراحی کنید ولی از یک قاب تابلو فرش مدرن و ساده استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که اصلا تابلو فرش به چشم نیاید و هزینه‌ای که جهت خرید آن صرف کرده‌اید بیهوده باشد. بنابراین انتخاب انواع قاب تابلو فرش بسیار در زیبایی دکوراسیون منزل اهمیت دارد.

 

انواع تابلو فرش

 

تابلو فرش را با قاب بخریم یا بدون قاب

آنچه در خرید تابلو فرش مخصوصا دستبافت مهم است قیمت آن می باشد. معمولا تابلو فرشهای که در بازار هستند دارای قاب‌های معمولی هستند. در این مواقع خریدار باید تابلو فرش را خریداری کند و قاب ان را بر اساس دکوراسیون منزل خود انتخاب کند. انتخاب قاب تابلو فرش با دکوراسیون منزل باعث می شود زیبایی آن دوچندان شود. بنابراین خریدار می‌تواند تابلو فرش را جدا خریداری کند و به دنبال قاب مناسب برای آن باشد. البته برخی از فروشگاه های بزرگ دارای مشاور خرید هستند و در محل فروشگاه می‌توانند به خریدار در انتخاب قاب کمک کنند. انتخاب قاب‌های خاص هزینه بیشتری را می طلبد.

 اگر شما مایل نیستید هزینه بیشتری پرداخت کنید می‌توانید تابلو فرش را با قاب خریداری کنید. خرید تابلو فرش با قاب مقرون به صرفه‌تر است. برای انتخاب قاب مناسب برای تابلو فرش خریداری شده می‌توانید از یک متخصص در این زمینه استفاده کنید تا از نظر مالی ضرر نبینید.

برخی از خریداران تابلو فرش را برای سرمایه گذاری خریداری می‌کنند. تابلو فرش از جمله لوازمی است که هر چقدر بماند قیمت آن بالا می‌رود. بنابراین این افراد ترجیح می‌دهند فرش را بدون قاب خریداری کنند و در صورت استفاده قاب تهیه کنند. البته نگهداری تابلو فرش بدون قاب شرایطی دارد که برای دوام بیشتر باید به آن‌ها توجه کرد.

پرفروش ترین قاب های تابلو فرش 

برای انتخاب مناسب قاب تابلو فرش باید به چند فاکتور توجه کرد که یکی ار آنها طرح تابلو است. طرح و رنگ تابلو فرش می‌تواند بهترین راهنما برای انتخاب قاب باشد. تابلو فرشی که دارای بافت مدرن است باید قاب ساده و مدرن داشته باشد .استفاده از قاب شلوغ و قدیمی می تواند از زیبایی این تابلو فرش بکاهد. این نوع قاب داری چند کنده کاری ساده در کنج و یا وسط قاب است جنس این نوع قاب‌ها معمولا از فلز، استیل و آینه ای است وزن قاب‌های مدرن نسبت به قاب‌های کلاسیک سبک‌تر است. این نوع قاب طرفداران خاص خورد را دارد.

 اما در مدل کلاسیک که امروزه بیشتر به چشم می‌خورد تابلو فرش دارای نقش‌های نفیس است برای همین از قاب‌های کلاسیک و شلوغ برای این نوع تابلو فرش استفاده می‌شود. این مدل  قاب باعث جذابیت بیشتر تابلو فرش می‌شود. جنس بیشتر قاب کلاسیک از چوب است که روی آن منبت کاری و کنده کاری شده است وزن قاب‌های کلاسیک سنگین است و سلیقه بسیاری از افراد می‌باشد. بنابراین انواع قاب تابلو فرش متناسب با سلیقه افراد در بازار وجود دارد که باید بر اساس قانون خاص خود خریداری شود.

رنگ تابلو فرش نیز در انتخاب قاب تاثیر دارد مثلا اگر تابلو شما دارای رنگ شاد و تند است شما می‌توانید با انتخاب یک قاب رنگ آرام آن را خنثی کنید. رعایت این قانون باعث می‌شود چشم بیننده خسته نشود و آرامش بیشتری را بهمراه آورد. استفاده تابلو فرش با رنگ شلوغ و گرم در کنار قاب همرنگ خود از جذابیت و زیبایی مجموعه می‌کاهد.

انتخاب سایز مناسب قاب فاکتور بسیار مهم است. مثلا تابلو فرشی که در ابعاد ۱×۱است را نمی توان داخل قاب ۲در ۲ قرار داد اول اینکه باعث بد فرم شدن کل مجموعه می‌شود دوم اینکه باعث می‌شود تابلو سر بخورد و پایین قاب جمع شود و از کیفیت تابلو فرش بکاهد. بنابراین برای انتخاب قاب مناسب با دکوراسیون خانه باید به تمام موارد ذکر شده دقت کرد در غیر اینصورت نمی توان انتظار داشت قاب تابلو فرش خریداری شده مناسب محیط پذیرایی شما باشد.

 

چگونگی نصب قاب تابلو فرش روی دیوار

مسئله‌ای که در نصب تابلو فرش مهم است اهمیت وجود قاب در تابلو فرش است. نصب قاب تابلو فرش نسبت به خود تابلو فرش بسیار راحت و منطقی ‌تر خواهد بود. برای نصب تابلو فرش باید به مواردی توجه کرد. قرار دادن قاب تابلو فرش نزدیک سقف و یا نزدیک زمین کار اشتباهی است. بهترین مکان وسط دیوار است. اگر مکان نصب مناسب باشد زیبایی تابلو فرش را بیشتر می‌کند. مورد بعد لوازم مورد نیاز برای نصب قاب تابلو فرش می‌باشد. بعد از انتخاب قاب تابلو فرش ماشینی و دستبافت باید از میخ مناسب استفاده کرد. تابلو فرش دستبافت نسبت به ماشینی بسیار سنگین‌تر خواهد بود. تابلو فرش دستبافت بعد از قرار گرفتن داخل قاب سنگین‌تر هم خواهد شد. بنابراین باید در نصب و ایمنی آن دقت زیادی کرد. استفاده از میخ‌های بزرگ و فولادی برای نصب این نوع تابلو فرش ضروری است.

محل نصب بر روی دیوار باید کاملا وسط دیوار پذیرایی باشد به گونه ای که فرد برای دیدن آن به یک طرف منحرف نشود. قاب تابلو‌فرش بهتر است با زمین۱۵۰ سانتی متر فاصله داشته باشد و اگر بالای مبل نصب شده است ۱۵ سانتی متر بالاتر باشد

 

نصب تابلو فرش روی دیوار.

 

سخن پایانی

تابلو فرش علاوه بر اینکه به زیبایی محل زندگی کمک می کند. نشان‌دهنده هنر و سنت ایرانی می باشد. سه عامل  که باعث می‌شود افراد از قاب برای نگهداری از تابلو فرش استفاده کنند. محافظت، زیبایی و ایجاد یک هارمونی مناسب در دکوراسیون منزل است. در صورت انتخاب اشتباه و نامناسب قاب تابلو فرش می‌تواند از زیبایی آن بکاهد یا با مرور زمان سلامت و کیفیت این اثر هنری را به خطر بیندازد. همانطور که می دانید تابلو فرش ایرانی یکی از هنرهای اصیل و ماندگار به شمار می‌آید به کار گیری قاب زیبا در طرح‌های کلاسیک و مدرن باعث شده است که آمیزه ای از هنر در هنر را داشته باشیم. هنرمندان ایرانی با ابزار و وسایل مختلف مانند چوب، فلز و غیره به ساخت قاب‌های زیبا مشغول هستند. بنابراین شما می توانید با انتخاب قاب مناسب با دکوراسیون خانه به زیبایی هر چه بیشتر محل زندگی خود کمک کنید. شما می‌توانید با کمک گرفتن از فضای مجازی انواع قاب تابلوفرش را دیدن کنید و متناسب با دیگر لوازم منزل مانند لوازم چوبی فرش و غیره آن را خریداری کنید.